WAŻNE!!!
Zajęcia taneczne z Panią Klarą Dłużniewską - Białczyk są odwołane do dnia 24 kwietnia 2021 r.
DNIA 5 MAJA, GODZ.12.00 - START ZAPISÓW NA ZAJĘCIA W N. ROKU SZKOL. ETAP DLA CHCĄCYCH KONTYNUOWAĆ UDZIAŁ W ZAJĘCIACH W KTÓRYCH BIORĄ UDZIAŁ OBECNIE.
Informacje dot. Scentralizowanego Funduszu Socjalnego zamieszczone są w zakładce: MDK/DOKUMENTY
INFORMUJEMY, ŻE W MDK-U W DNIACH: 20.03 -18.04.2021 PRACUJEMY NA DOTYCHCZASOWYCH ZASADACH.
DNIA 31 MARCA 2021 r. ZAMKNIĘTY ZOSTAŁ ETAP ZAPISÓW UCZESTNIKÓW NA ZAJĘCIA W ROKU SZKOLNYM 2020/2021.
ROK 2021 OGŁOSZONY ROKIEM PAMIĘCI CYPRIANA KAMILA NORWIDA
XV. LECIE ŚFMT - ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA FILMU OKOLICZNOŚCIOWEGO
Wyniki konkursów: recytatorskiego, literackiego i plastycznego, organizowanych w ramach ŚFMT 2020/2021 zamieszczone są w zakładce: ŚFMT
Informujemy, że w MDK zajęcia odbywają się w trybie stacjonarnym.
Deklaracja dostępności serwisu MDK Muranów w Warszawie zamieszczona jest w zakładkach: AKTUALNOŚCI, MDK/DOKUMENTY i WSPÓŁPRACA oraz na stronie BIP.
AKTUALNA PROCEDURA WEWNĘTRZNA ORGANIZACJI PRACY W MDK-u W ZWIĄZKU Z ZAGROŻENIEM ZAKAŻENIEM WIRUSEM SARS-CoV-2 (w zakł.:RADA RODZICÓW i MDK/DOKUMENTY).
Prowadzimy zapisy telefoniczne na zajęcia warsztatowe dla grup szkolnych w roku 2020/21.
REGULAMIN KONKURSU TEATRALNEGO XV EDYCJI ŚFMT 2020/2021 ZAMIESZCZONY JEST W ZAKŁADCE: ŚFMT
ADRES NA STRONĘ LOGOWANIA DLA KANDYDATÓW NA ZAJĘCIA W ROKU SZKOLNYM 2020/21: https://warszawa-pozaszkolne.pzo.edu.pl/
Zapraszamy do polubienia i odwiedzania naszej strony na facebooku: MDK "Muranów"
ADRESY INTERNETOWYCH PORTALI EDUKACYJNYCH DLA DZIECI I MŁODZIEŻY ZNAJDZIECIE W ZAKŁADCE "AKTUALNOŚCI"
CAŁODOBOWA BEZPŁATNA INFOLINIA DLA DZIECI, MŁODZIEŻY, RODZICÓW I PEDAGOGÓW: 800 080 222
BEZPIECZEŃSTWO NA TERENIE PLACÓWKI - WAŻNE INFORMACJE DLA UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ I ICH OPIEKUNÓW W ZAKŁADCE "MDK/WSPÓŁPRACA"
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH W MDK "MURANÓW" - kontakt: iod@mos3.pl
STATUT MDK "MURANÓW" (zakładka MDK/Dokumenty).
Współpracujemy z PORADNIĄ PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNĄ NR 12 przy ul. Dzielnej 1A (szczegóły w zakładce MDK/WSPÓŁPRACA)

  

  

  

  

  

A- A A+

plastyka

rysunek nastolatki

rysunek młodzież

ceramika

muzyka

taniec

teatr

angielski

humanistyczne

komputery

szkolne

śfmt

rekrutacja

konkursy

galerie

Już za miesiąc Dzień Atrakcji "Poznaj Indie" w ramach XI edycji projektu edukacyjno-kulturowego  „Nie ma muru na Muranowie”
 pod patronatem Burmistrza Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy. 

Wydarzenie dedykowane jest dzieciom i młodzieży uczęszczającym na zajęcia w MDK "Muranów".
Więcej informacji znajduje się na plakatach:

  • Indie_1-1
  • Indie_2

 

Wykonajcie rysunki dłoni i stóp.

Rysujcie z obserwacji swoje dłonie i stopy w różnych pozycjach.

Jeśli macie taką możliwość, poproście o pozowanie kogoś z domowników.

Pamiętajcie o zasadzie „od ogółu do szczegółu”. Najpierw budujcie bryłę, potem dzielcie ją na mniejsze elementy.

Do kolejnych rysunków użyjcie różnych narzędzi (ołówek, węgiel, marker, cienkopis, tusz, farba).

Aby nauczyć się poprawnie rysować dłonie oraz stopy, trzeba wykonać naprawdę dużo ćwiczeń, szkiców. Rysujcie, rysujcie, rysujcie – w końcu się uda!

 

Zadanie to ma pobudzić Was do poszukiwania skojarzeń i zabawy kształtem. Punktem wyjścia są szablony. Wybierz jeden z nich i postaraj się na podstawie jego kształtu stworzyć obrazek przedstawiający postać, przedmiot, budynek… Co podpowiada ci wyobraźnia? Rysować możesz w nieskończoność. Za każdym razem szukaj nowych rozwiązań. Jeśli dany szablon już kilkakrotnie został zinterpretowany, szukaj pomysłów biorąc następny. Miłej zabawy.

Dorota Szczocka  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Pobaw się w tworzenie układanki plam czarno- białych. Dwukrotnie lub kilkakrotnie odrysuj nożyczki na białej kartce. Dorysuj siatkę, która będzie obejmowała również kształt nożyczek. Pokoloruj naprzemiennie pola utworzone przez siatkę. Jeżeli w którymś miejscu układ naprzemienny jest niemożliwy, dorysuj dodatkowe pole, dzieląc już istniejące lub wzmocnij linię podziału. Możesz wykorzystać tylko kolor czarny lub inne kolory np. kontrastujące ze sobą czerwony i zielony. Zobacz teraz… gdzie ukryły się nożyczki?

Pozdrawiam i życzę miłej pracy.

Dorota Szczocka

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Obejrzyj krótki film animujący obrazy młodego Bernarda Bellotta Canaletta:

https://www.youtube.com/watch?v=XjZISteGlss

Oto mamy okazję przenieść się do Wenecji z połowy XVIII wieku, czyli prawie 300 lat temu. Widzimy na nich słynny Ponte dei Sospiri (Most Westchnień), Grand Canal (Kanał Główny), Prigioni Nuove (Nowe Więzienie). Czy dostrzegasz, co robią ludzie na tych obrazach i kim są? Postaraj się ich wymienić.

A może widzisz zwierzątko, które ukryło się pomiędzy ludźmi? Kto to?

Miłej zabawy.

Dorota Szczocka

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Elżbieta Kossakowska, która prowadzi zajęcia z grupą ,, Rysunek i malarstwo dla nastolatków” proponuje dziś zadanie rysunkowe z perspektywy zbieżnej pt. ,,Uliczka”.

• Do wykonania pracy potrzebny będzie średnio miękki ołówek i zdjęcie starej uliczki, w takim ujęciu jakbyście stali pośrodku i patrzyli wgłąb ulicy.

• Na początek narysujcie poziomo linię horyzontu, która znajduje się na wysokości oczu obserwatora i jest symboliczną linią połączenia nieba z ziemią.

• Obierzcie na linii punkt zbiegu. Dobrze aby był blisko środka. Z niego poprowadzicie promieniście linie ku brzegom kartki. Będą to linie krawężników, dachów, okien i gzymsów.

• Postarajcie się teraz narysować całe budynki i tzw. małą architekturę tj. murki, lampy i ławeczki .

• Na koniec można dorysować cienie oraz sylwetkę człowieka, psa czy kota.

Jeśli nie jesteście zadowoleni z efektu głębi możecie nałożyć na zdjęcie kalkę i poprowadzić horyzont oraz linie zbiegu. Pomoże to właściwie obrać perspektywę w waszym rysunku.

Zadanie umożliwi poznanie zasad perspektywy zbieżnej, jak również ćwiczyć będziecie zmysł obserwacji i zdolności rysunkowe.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Praca rysunkowa dla nastolatków, grupa Rysunku i malarstwa. Dzieci w wieku 11-15 lat.

Sepia to kredka w kolorze od czerwonego do ciemnobrunatnego. Tym terminem określa się również fotografie i akwarele o rudawo-brązowym zabarwieniu. Wykorzystywany barwnik pierwotnie uzyskiwano z wydzielin gruczołu mątwy, dziś stosuje się tlenek żelaza. Do rysunku polecany jest papier z fakturą, aby kredka lepiej trzymała się jego powierzchni. Rysunek dobrze prezentuje się na papierze w kolorze écru, lub na tekturce. Do wykonania pracy można wykorzystać widok z własnego okna, a gdy ten nie odpowiada tematowi pracy skorzystać ze zdjęcia. Sepię można zastąpić rudą kredką. Zadanie wspomaga wasze umiejętności rysunkowe, zmysł obserwacji oraz wyobraźnię przestrzenną.Proszę podzielcie się waszymi rysunkami. Mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 
Zajrzyj i upewnij się, jakie zabawy namalował Pieter Bruegel. Oto nie które z nich.
Attachments:
Download this file (b_zab.pdf)b_zab.pdf[ ]729 kB

 

Namalujcie fragment wnętrza, w którym spędzacie teraz większość czasu.

Wykonajcie szybkie szkice malarskie na małym formacie.

Wybierzcie jeden fragment.

Wykonajcie kilka szkiców tego samego fragmentu rzeczywistości o różnych porach dnia, przy różnym oświetleniu.

Zaobserwujcie światło i to, jak jego wędrówka zmienia kolory i odczucie przestrzeni.

Zwróćcie uwagę na rytmy form i plam kolorów.

Załączone reprodukcje, to oczywiście nie szybkie szkice lecz raczej studia wnętrz.

Autorzy obrazów to: Henri Matisse (obraz z 1924 roku), Edward Hopper (obraz z 1951 roku) i David Hockney (obraz z 1965 roku). Mam nadzieję, że umiecie rozpoznać kto jest autorem którego dzieła. Jeśli nie, sprawdźcie J

Zdjęcia wykonanych prac możecie przesyłać w wiadomości na Messengera tej strony lub na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Chętnie także zobaczę i dokonam korekt prac, które wykonaliście do tej pory podczas przerwy w zajęciach.

  • David-Hockney-1965-
  • Edward-Hopper-1951
  • Henri-Marisse-1924

 

 

Ćwiczenia na słownictwo i mnóstwo słuchania dla poziomów od podstawowego do średniozaawansowanego: 

http://www.learningchocolate.com

 

Lubicie gry? Jeśli tak to koniecznie zajrzyjcie tu👉 Babadum  i połączcie przyjemne z pożytecznym. 'Ba ba dum' daje możliwość nauki aż 21 języków na 5 różnych grach. To naprawdę wciąga!🙂 Sprawdźcie sami!

 

Wykonajcie rysunek głowy – portret lub autoportret.

Pracę zróbcie na kartce o formacie, który pozwoli wam na narysowanie głowy w rzeczywistych proporcjach.

Użyjcie miękkiego ołówka, czarnej kredki lub węgla.

Rysunek może być linearny lub walorowy.

Pamiętajcie o zasadzie „od ogółu do szczegółu”. Zaczynajcie zawsze od ogólnego zarysu bryły głowy. Zwróćcie uwagę na jej ułożenie, ruch. Określcie podstawowe kierunki.

Cytując świetny, stary podręcznik do nauki podstaw malarstwa z 1966 roku, autorstwa Władysława Lama:

„ Interesuje nas głowa jako bryła o pewnej skomplikowanej rzeźbie; wykonujemy nie obrys głowy, w obrębie którego umieszczone są oczy, nos i usta, lecz zarys trójwymiarowej bryły z charakterystycznymi detalami anatomicznymi, widocznymi w danym ruchu i w danym oświetleniu.”

Na zachętę autoportrety Käthe Kollwitz - niemieckiej ekspresjonistki, rówieśniczki naszej Olgi Boznańskiej. Polecam waszej uwadze także jej grafiki i rysunki o tematyce społecznej.

 

  • p2
  • p3