nauczyciel prowadzący: Marcin Kiełbus
Zapraszamy do obejrzenia "Bajki o jeżu" autor: Marcin Kiełbus https://www.youtube.com/watch?v=JEmyhWgD8lc&authuser=0
Zapraszamy dzieci do udziału w nowych zajęciach o profilu humanistyczno-polonistycznym. Proponujemy po dwie formy zajęć dla dzieci w wieku: 7-8 i 8-9 lat, których cele są zgodne z celami podstawy programowej etapu edukacji wczesnoszkolnej oraz drugiego etapu edukacji szkolnej.
ZAPRASZAMY NA ZAJĘCIA JUŻ OD 20 PAŻDZIERNIKA 2020 R.
- Świat znaków i znaczeń - zajęcia o profilu humanistyczno-polonistycznym (wtorek w godz. 15.00 - 16.35)
Zajęcia dla dzieci w wieku: 7-8 lat
Dlaczego wszystko może być znakiem? Czego potrzeba, aby zaszyfrować znaczenia? Dlaczego każde słowo i każda książka są zaszyfrowane? – Tego dowiedzą się uczestnicy zajęć, poznając poprzez zabawę między innymi takie pojęcia jak: kod (językowy i nie tylko językowy), porozumiewanie się mową i w inny sposób, nieporozumienie (gafa językowa i inna). Uczestnicy zajęć będą mieli szansę zrozumieć na czym polega porozumiewanie się (słowami i nie tylko słowami!), a także samodzielnie zaszyfrowywać różne treści.
.............................................................................................................................................................................................................................................................
- Sztuka porozumiewania się - zajęcia o profilu humanistyczno-polonistycznym (wtorek w godz. 16.35 - 18.20)
Zajęcia dla dzieci w wieku: 8-12 lat
W jaki sposób się porozumiewamy? Czy możemy porozumiewać się z kimś z przeszłości i przyszłości? Dlaczego czasem porozumiewamy się, choć tego nie chcemy? Co może być najśmieszniejszym nieporozumieniem? – Tego dowiedzą się uczestnicy zajęć, poznając poprzez zabawę między innymi takie pojęcia jak: kod (językowy i nie tylko językowy), porozumiewanie się ustne i inne (komunikacja werbalna i niewerbalna), cel porozumiewania się (intencje), nieporozumienie (gafa językowa i inna), śmieszna strona porozumiewania się (komizm językowy i sytuacyjny). Celem zajęć jest pogłębienie świadomego uczestnictwa w porozumiewaniu się: uczestnik wie, że musi użyć odpowiedniego kodu, jeśli chce coś rozumieć i być zrozumianym (nadawania komunikatów i ich rozpoznawania w praktyce, m. in. rozpoznawanie dzieł użytkowych i artystycznych jako sposobów porozumiewania się).
..............................................................................................................................................................................................................................................................
- Budujemy świat równoległy - zajęcia o profilu humanistyczno-polonistycznym (czwartek w godz. 15.00 - 16.35)
Zajęcia dla dzieci w wieku: 7-8 lat
Skąd wziąć superbohatera i jak go ożywić? Gdzie kryją się przygody? Celem zajęć jest ćwiczenie i doskonalenie budowania świata przedstawionego (poznawanie schematów postaci, konstruowanie prostych fabuł i ćwiczenie następstwa zdarzeń oraz ciągu przyczynowo - skutkowego) poprzez zabawę ze szczyptą wyobraźni.
..............................................................................................................................................................................................................................................................
- Warsztat świata wyobrażonego - zajęcia o profilu humanistyczno-polonistycznym (czwartek w godz. 16.45 - 18.20)
Zajęcia dla dzieci w wieku: 8-12 lat
Jak zbudować superbohatera i jak zbudować superprzygody dla zwykłej osoby? Zbudować? Właśnie: „zbudować”! - bo celem tych zajęć jest rozwijanie pomysłowości uczestników w oparciu o sztukę (wzory artystyczne nie tylko z literatury!). Uczestnicy zajęć będą mogli wprawiać się w opowieści o rozmaitej treści (poznawać i konstruować schematy twórcze i odtwórcze).